7 ایده خوب برای تصفیه آب

دریابید که چگونه می توانید آب را به راحتی و به طور موثر در خطوط زیر تصفیه کنید.

شما می توانید سی روز بدون هیچ غذایی زنده بمانید و در اثر اصابت گلوله کشته نشوید. شانس کمی برای زنده ماندن دارید حتی اگر به بیماری خطرناکی مانند ابولا آلوده باشید.

اما بدون آب؟

تمام آنچه شما دارید 72 ساعت زندگی است.

میزان آب مصرفی ما نیز مهم است. نیم لیتر در روز ما را زنده نگه می دارد ، اما احتمال بروز عوارض جانبی مانند سردرد ، سرگیجه ، ضربان قلب سریع و تنفس زیاد است.

خبر خوب این است که آب به معنای واقعی کلمه در همه جا وجود دارد. رودخانه ها ، دریاچه ها ، اقیانوس ها - 71٪ سطح زمین را آب پوشانده است! از طرف دیگر ، امروزه نمی توانید تقریباً از هر یک از این منابع مستقیم بنوشید. آلودگی ، 

کشاورزی در مقیاس وسیع و تخریب اکوسیستم های آبی باعث می شود که تقریباً هر منبع آبی بدون پیش تصفیه برای آب آشامیدنی نامناسب باشد.

آب تصفیه نشده می تواند شامل تعدادی از اجزای سازنده برای بدن ما باشد:

    • باکتری ها و ویروس ها
    • انگلی
    • میکروپلاستیک
  • ذرات فلز
  • مواد شیمیایی سمی

به همین دلیل تصمیم گرفتیم 7 روش تصفیه آب را با شما به اشتراک بگذاریم.

غلیان

این ساده ترین ، رایج ترین ، اما همچنین ایمن ترین روش برای تصفیه آب است. بیشتر باکتری ها در لحظه رسیدن آب به نقطه جوش می میرند ، اما برخی از باکتری ها سازگار می شوند تا به طور موقت در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کنند ، بنابراین حتماً آب خود را برای 5 تا 10 دقیقه بجوشانید.

فیلتر از طریق یک تکه پارچه

همیشه فکر خوبی است که یک باندانا یا پارچه خوب دیگر به همراه داشته باشید. هنگامی که نیاز به تصفیه آب ابری یا کثیف دارید ، آب را از طریق پارچه تمیز خود فیلتر کنید ، حوله را بشویید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا آب شفاف شود.

فیلتراسیون پارچه برای از بین بردن ذرات بزرگتر مانند شن و ماسه ، خاک و مقدار کمی از خاک به خوبی کار می کند. این روش تصفیه باکتری ها و انگلی را از بین نمی برد.

قرص تصفیه آب

قرص های تصفیه آب به روشی مشابه سیستم های تصفیه آب استخر کار می کنند. یک یا دو عدد را در آب بیندازید ، حداقل نیم ساعت صبر کنید و مواد شیمیایی آزاد شده توسط قرص ها همه چیز خطرناک برای بدن ما را از بین می برد.

تقطیر

این ایمن ترین روش تصفیه و تنها راه تهیه آب نمک است.

شما برای قرار دادن داخل آن به یک گلدان بزرگ با ظرفیت 12-15 لیتر و یک کاسه ضد حریق احتیاج دارید. گلدان را تا نیمه از آب پر کنید و ظرف را بگذارید تا در آن شناور شود. کاسه نباید به ته دیگ دست بزند. بنابراین خوب است که زیر آن یک پایه چوبی یا فلزی قرار دهید تا از تماس دو ظرف جلوگیری شود. درب قابلمه را به عقب برگردانید و آن را با یخ پر کنید. پس از شروع فرآیند ، ممکن است لازم باشد یخ بیشتری اضافه کنید. هدف از درب سرد ایجاد مایع شدن در اثر تماس با بخار داغ از آب جوش است. قطرات آب حاصل از درب می ریزد و در کاسه خالی جمع می شود.

تصفیه UV

تمام آنچه شما نیاز دارید یک بطری آب و آفتاب شفاف است.

آب را از طریق یک تکه پارچه فیلتر کنید ، آن را در یک بطری شفاف ریخته و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که در بطری هوا وجود ندارد . حداقل دوازده ساعت صبر کنید. تصور می شود که نور ماورا بنفش خورشید باعث از بین رفتن باکتری ها و موجودات دیگر موجود در آب می شود.

* این روش تصفیه بسیار ایمن نیست ، زیرا با اطمینان نمی توانید تعیین کنید چه مدت طول می کشد تا همه میکروارگانیسم ها از بین بروند.

تصفیه آب با کربن فعال.

کف یک کاسه بزرگ را حدود 10 قرص که در گاز قرار گرفته است قرار دهید. آب را بریزید و بگذارید چند ساعت بماند. روز بعد نوشیدنی خواهد بود.

نقره

یونهای نقره در تصفیه آب کاملاً کار می کنند. برای این کار ، یک ورق یا قطعه نقره را در کف یک ظرف مناسب قرار دهید. یک روز کافی است تا همه باکتری ها پاک شود. مزیت آب نقره این است که مدت طولانی تری ذخیره می شود و خاصیت خود را از دست نمی دهد.

سهم شما

در مورد یک نمونه ابتکاری خوب از مصرف پایدار آب برای ما بگویید و در بازی ما شرکت کنید. بهترین ایده هدیه دریافت می کند.

ماموریت ها: توسعه پایدار

در سال 2020  انرژی خود را بر جستجوی راه حل های توسعه پایدار و پشتیبانی از آنها متمرکز خواهیم کرد  . هدف ما تشدید بحث تخصصی ، درگیر کردن هر چه بیشتر جامعه در آن و ارائه قلمرو و پشتیبانی از راه حل های نوآورانه است. آب ،  غذا  و  هوا  محور کار ما هستند.

ما در حال باز کردن بستر خود برای این گفتگوی جهانی هستیم ، زیرا می دانیم که راه حل های ابتکاری در بلغارستان متولد می شوند ، که برای سبز و غنی بودن باید از آنها پشتیبانی شود.

ویکی این مطلب

[ بازدید : 19 ]

[ چهارشنبه 8 بهمن 1399 ] 17:00 ] [ آقای تصفیه ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]